Believe Allah in every seconds of our llife

Believe Allah in every seconds of our llife

Tuesday, 4 December 2012

Pesan Ummi & Abah

Assalamualaikum!
Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.

Sewaktu didalam kenderaan yang dipandu oleh abah..Ketika itu,hujan lebat..Kilat sabung-menyabung..Moga hujan yang turun adalah sebahagian rahmat daripada Ilahi.Amiin..

  Termenung seketika sambil melihat pemandangan di luar kaca tingkap.Indahnya ciptaan Allah SWT.Subhanallah,lafaz dalam hati.

  "Kaklong,belajar rajin-rajin kat MATRI tu.Bukan semua yang dapat ke sekolah yang masih ada tarbiah begitu..Umi ni pun,usia dah nak menjangkau umur 40 tahun,baru tertatih-tatih baca al-Mathurat,al-Mulk.Kaklong,Alhamdulillah Allah pilih belajar kat sana.Dapat cari ilmu agama masa umur muda-muda ni.Manfaatkan semua tu,"kata Umi.

  Fikiran tiba-tiba berlayar di MATRI...
Teringat pada murabbi-murabbi mithali disana..
Sahabat sahibah yang sering mengingatkan kepadaNya..

                      

Umi sambung lagi..



  Nanti,dah besar kaklong belajarlah kat Jordan.Kalau Umi tak dapat pergi sana sekalipun,kaklong dapat belajar kat sana.Buat 'medical' kat sana.

            Kaklong:Boleh ke ummi?
            Umi      :Kalau orang lain boleh,mustahil kaklong tak boleh
            Abah     :Kena belajar rajin-rajinlah!!


InsyaAllah..


Ya Allah..
Mampukah tertunai segala harapan itu?
Ya Allah..
Bantulah aku..
TanpaMu,siapalah diriku Ya Allah..

Bantuan Allah akan sampai kalau kita berusaha bersungguh-sungguh dalam mencapai keredhaanNya!
Hasbunallah wa ni'mal wakil ni'mal maula wa ni'mannasir..

Mohon doa kalian! :)

Doa itu senjata orang Mukmin

No comments:

Post a Comment