Believe Allah in every seconds of our llife

Believe Allah in every seconds of our llife

Wednesday 27 March 2013

Mukmin itu tempat rehatnya hanya di Syurga

Assalamualaikum..
Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah,Allah yg Maha Teliti dalam setiap perancanganNya..masih mengizinkan insan kerdil ini untuk menulis di sini.Moga setiap patah perkataan atau kalimah yg baik itu dicatat oleh Allah SWT..Amin..

Tahun ni..ana dah msuk form 3.Bagi yg tahun kelahirannya adalah 1998.Sewaktu di Tingkatan 3 inilah,hati kita diuji dan kita nak cuba sesuatu yang baru. Nak cuba itu,nak cuba ini dan 1 lagi..kita baru dapat tahu sikap sahabat2 kita mcm mana.Apa yg ana rasa mcm tulah..

Smoga Allah kuatkan hati kita untuk menempuh dugaan ini.Allah telah berfirman dalam Al-Quran,maksudnya;Apakah kamu dikira beriman setelah kamu benar-benar diuji oleh Allah SWT?Pasakkan didalam hati kita,patuh kepada syariat Allah SWT.

Nabi Muhammad SAW lagi payah diuji sewaktu menyampaikan dakwahnya.Tapi,baginda sentiasa ingat bahwa Allah SWT sentiasa bersama dengan orang2 yg sabar dan mentaati perintahNya.

Doakan ana ye!Insya'Allah..ana pun doakan kalian.Allah akan tolong sesiapa yang menolong agamaNya.Kita kena bangkit untuk Islam!!Masyarakat kita kebanyakannya ramai yg tenggelam dalam jahiliyah masa kini.

'Peliharalah hak Allah,nescaya Allah memelihara kita.'

Ingat!MUKMIN itu perhentiannya hanya di SYURGA!
Muhasabah diri balik...benarkah kita telah menjalankan amanah kita sbagai khalifah di bumi Allah?
Tepuk dada,tanya Iman.
Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment